Veiledningstelefon for familier med barn og unge

Familiens Hus i Kristiansand ønsker å være tilgjenngelig for foreldre som opplever små og store utfordringer i en krevende tid med karantene og begrensninger for sosial kontakt.

Veiledningstelefonen kan nåes på nummer 90515488 . Telefonen er betjent hverdager kl 10 - 14.

Veiledningstelefonen er ment for familier med barn og unge. Her kan dere få snakket med en av våre dyktige medarbeidere i Familiens Hus. Innringer kan være anonym og vi som svareer har taushetsplikt.

Hva kan veiledningstelefonen bidra med?

Gi støtt til foreldre/ omsorgspersoner som trenger det.

Gi generll veiledning og råd til å håndtere krevende situasjoner som forldre med små barn og store barn står i.

Foreldre som har behov for å prate med noen i krisesituasjon.

Råd til hvordan oppretholde det gode når familien er hjemme store deler av tiden.

Alle enheter i Barn og familie er representert i de to arbeidslagene som veksler på å snakke med dem som ringer inn.